środa, 7 marca 2018

Kanapki z babki


kanapki z babki  
Odkryłam przez przypadek  przy okazji panierowania kotletów schabowych . Zostało trochę jajka w miseczce,więc dodałam babki jajowatej ,wymieszałam i usmażyłam jak placki  Teraz je ulepszyłam o dodatek nieaktywnych płatków drożdżowych co znacznie poprawiło ich smak.Wygladają jak kotlety panierowane i można jeść je na różne sposoby . Ja robię z nich kanapki albo jem jak placuszki . Nadają się świetnie jako placek po zbujnicku z gulaszem  Są zdrowe ,ale trzeba pamiętać o piciu wody bo babka to błonnik i są bardzo syte co zapewnia nam brak głodu przez następne kilka godzin.
Pamiętać trzeba ,że to jest błonnik a nie każdy się po nim może dobrze czuć! Mnie na szczęście nie szkodzi i ogólnie mi babka smakuje



PRZEPIS na 2 większe placki lub 5 mniejszych
SKLADNIKI:
2 jajka
1/2 szkl mleka /wody
2  łyżki babki jajowatej(30g)
1 łyżka nieaktywnych płatków drożdżowych (5g)
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Sól do smaku(dałam 1/2 łyżeczki
Wszystko wymieszać,odstawić na chwilę to jeszcze zgęstnieje .Wykladać po 1 łyżce jak chcemy mniejsze lub podzielić ciasto na połowę i usmażyć 2 wieksze .Smażyć na średnim ogniu ,żeby się nie spaliły i upiekły od środka.
*można pominąć proszek do pieczenia i wodę/mleko ,wtedy trzeba dodać mniej babki
Całość:
B:17,5
T:36,4
W:2
Kcal:457
Nie policzylam płynów więc trzeba uwzględnić jeśli będzie mleko . Smażyłam na 2 łyżkach  smalcu (jest wliczony)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...