czwartek, 3 maja 2012

SORBET HERBACIANY FUZJA SMAKÓW:)


Robię sorbety na sokach i na owocach .Robię również sorbety na bazie herbaty.Dzisiejszy zrobiony specjalnie na konkurs Z herbatą Irving w roli głównej .
Robiłam już babkę herbacianą ,kisiel,sos do sałat i marynowałam mięsa ale jak do tej pory najbardziej fascynują mnie właśnie sorbety bo smak herbat jest w nich najintensywniejszy. Nie ma nic lepszego na upały ja gorąca herbata ,tak mówi wiele osób i nie ma nic lepszego ja sorbety ,tak mówię Ja:)
 .W letnie popołudnie po sytym obiedzie taki sorbet na deser daje nam cudowne orzeźwienie i delikatne ochłodzenie..Rozpuszcza się cudnie na języku i pobudza zmysły.Doszukujemy się smaku i za każdym razem kiedy łyżeczka wędruje do ust  odkrywamy nowe doznania smakowe. I możemy tak smakować i smakować i będzie się nam chciało go  i jeszcze i jeszcze aż dojdziemy do dna szklaneczki i poprosimy o następną  kuleczkę tego słodkiego i orzeźwiającego deseru bo sorbety na herbatach są delikatniejsze od tych na bazie owoców a smaki się tak cudnie łączą ze sobą że czujemy się jakbyśmy byli w tajemniczym herbacianym  ogrodzie,wystarczy przymknąć oczy i się rozmarzyć.Działa jak afrodyzjak;)
 Francuzi ,przynajmniej jeden którego znam ,do sorbetu dodaje kapkę limoncello bądź innego mocniejszego alkoholu bo wg niego taki  sorbet pobudza ponoć trawienie i zmysły .
Sprawdziłam , działa!

PRZEPIS:
750ml.wody
220gcukru
150ml mleczka kokosowego 
5torebek herbaty Irving Owoce Leśne
2 torebki herbaty Irving Tea Cocktails ( poziomkowa z delikatną nutą  wanilii)
sok z 1 cytryny
skórka otarta z cytryny
szczypta białego pieprzu
szczypta imbiru
Zagotowujemy wodę na wrzątek razem ze skórką cytrynową
 dodajemy cukier,pieprz i imbir ,mieszamy aż się rozpuści cukier
i parzymy w nim herbatę (10min)
Zaparzoną herbatę przelewamy przez sito i studzimy
do zimnego naparu dodajemy mleko kokosowe i sok z cytryny
Wylewamy najlepiej na płaskie metalowe naczynie
Ja użyłam do tego celu szerokiej formy do wypieku ciast:)
Wstawiamy do zamrażalnika  i po ok 30 min. jak się masa zetnie mieszamy dokładnie po czym znowu do zamrażalnika i powtarzamy tę czynność jeszcze ze 2-3 razy średnio co 20 min. aż sorbet się zetnie i będzie gęsty.Po tym czasie najlepiej przełożyć do malaksera i zmiksować aż sorbet zrobi się jakby lekki
Będzie to widać bo podczas miksowania zmienia się struktura sorbetu
Jeżeli nie mamy w czym zmiksować możemy wykorzystać metody ręcznej,czyli:
Dużą łyżką skrobiemy zamarznięty sorbet .
Po zmiksowaniu czy skrobaniu sorbet wkładamy w zamkniętym pojemniku na jakieś 20 min do lodówki
albo niecierpliwi mogą go zjeść pomijając tę ostatnią fazę;)




 
 
Posted by Picasa

7 komentarzy:

  1. Wspaniały sorbet :) Idealny na takie upalne dni.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj tak ,upajałam się nim dziś aż 3 razy i jeszcze mi mało:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sorbety uwielbiam, ale o herbacianym to nawet nie słyszałam!

    Cudny!

    Jedną herbatkę mam, bo z niej robilam sernik, więc już wiem, że musiał być pyszny!

    Pięknie, orzeźwiająco i bardzo smacznie to wymyśliłaś Kasiu, pychota!

    OdpowiedzUsuń
  4. ha! ja również, jak Ty zakochałam się w jagodowej (ah ten kolor... ;) ), więc po nią sięgnęłam pierwszą, ale ostatecznie za lepszą uznałam tę z kiwi. :) baaardzo polecam sobie zrobić taką owsiankę, fajna alternatywa dla tradycyjnej, no i takie słodkie orzeźwienie na te coraz cieplejsze dni.. :)

    ale zaraz, ja tu o upałach, a tu taki wspaniały sorbet! i to w dodatku herbaciany! łał! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. cudne te Twoje zimne słodkości!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszna sprawa! Idealny przepis na gorące dni. Pomysł z wykorzystaniem herbaty bardzo mi się podoba, życzę pwodzenia w konkursie! :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...