czwartek, 16 sierpnia 2012

OGÓRKI Z MIODEM I OGÓRKI Z MUSZTARDĄ ..wg.przepisu Pani Ani:)

 Dziś  w roli głównej ogórki:) Pierwsze to ogórki w musztardzie a drugie z miodem.Oba przepisy dostałam kilka lat temu od Pani Ani ,mamy mojej przyjaciółki:)Spotkałam wiele przepisów ale nigdy się nie odważyłam na wypróbowanie bo ten jest dla mnie idealny.Zalewy do ogórków trzeba powiększyć o ilość słoików,jak braknie zawsze można dorobić bo tej zalewy się nie gotuje ,wystarczy tylko letnia woda aby wszystkie składniki zalewy się rozpuściły.Jeśli chodzi o musztardę to mnie najlepiej smakują z musztardą delikatesową lub sarepską ale to wam ma smakować więc wybierajcie sami musztard u nas na rynku pod dostatkiem:)

PRZEPIS NA OGÓRKI Z MUSZTARDĄ:

1szkl.octu
2szkl. cukru
3szkl.wody letniej żeby cukier się rozpuścił
3 łyżki soli
5 płaskich łyżek musztardy
OGÓRKI(użyłam 2 kg.)

Ogórki myjemy suszymy i kroimy w grube plastry
Umieszczamy  w słoikach i zalewamy zalewą 
Zakręcamy i wstawiamy do gara z zimną wodą(na dno kładę ściereczkę kuchenną)
Gotujemy aż woda zacznie bulgotać 
Od tego momentu pasteryzujemy jeszcze 5 min i ani minuty dłużej!TRZEBA PILNOWAĆ!
Wystawiamy słoiki na blat najlepiej na ręcznik żeby słoiki nie popękały od zimnego  
 ustawiamy do góry dnem,ja tak robię choć niektórzy nie, więc róbcie tak jak robicie czyli po
swojemu:)

OGÓRKI Z MIODEM

2 kg ogórków
gorczyca
koper do ogórków
2 główki czosnku pokrojone w kostkę

Ja tym razem nie kroiłam w kostkę i nie kroiłam czosnku ,do każdego słoika włożyłam po 1 ząbku
Ogórki możecie pokroić w grube plastry lub wzdłuż na 4 
Ogórki do słoików ile wejdzie+koszyczek kopru
sypiemy po 1/4 łyżeczki gorczycy do każdego słoika  i dodajemy po 1 ząbku czosnku (można 2 )

ZALEWA:

1/2szkl. cukru
1,1/2szkl. wody
1/2szkl octu
3 łyżki miodu
soli tyle żeby zalewa była smaczna
Zalewę wymieszać i zalać ogórki 
Pasteryzować jak ogórki z musztardą

Oczywiście ilość zalewy trzeba dobrać ilościowo na ilość i wielkość słoików 

na te 3 słoiki zrobiłam zalewę z potrójnej ilości


25 komentarzy:

  1. z musztardą robi moja babcia i zawsze od niej je dostaje! są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ogórki z miodem? A to ciekawe! :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. świetne! Robiłam kiedyś podobne, ale już zapomniałam o tym przepisie

    OdpowiedzUsuń
  4. też w tym roku robiłam ogórki z musztardą, z majerankiem, z czosnkiem, z przyprawą curry i z marchewką i cebulą też:) szkoda, że ta musztarda wygląda tak nieapetycznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dodaj musztardę francuzką

      Usuń
    2. tak to prawda zalewa wygląda jakby się zważyła , przed użyciem wstrząsnąc i będzie dobrze, najważniejsze, że są smaczne

      Usuń
  5. uwielbiam takie ogórki. w zimie na kanapce z twarożkiem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Robiłam w tym roku takie z musztardą :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam według tych przepisów na spróbowanie po 5 słoików .Są fantastyczne żałuje ,że zrobiłam tak mało ale to był pierwszy raz i nie chciałam ryzykować.Bardzo dziękuję za przepisy są super .Ogórki z musztardą wyglądają może mniej apetycznie ale smakują wybornie.Wszystkim polecam i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. a te słoiczki sa litrowe ?
    Kasiu i jak sie sprawdzaja takie zamknięcia ,dobrze ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak litrowe z Ikea.Są super tylko że to są słoiki do pasteryzacji:)

      Usuń
  9. Zrobiłam i te i te. Sama nie wiem, które lepsze :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koperku jak miło ,że jesteś :) Ja też robię jedne o drugie i nie potrafię wybrać które mi bardziej smakują :)

      Usuń
  10. dziewczyny jak się pasteryzuje ogórki? Pytam,gdyż nigdy nie robiłam, a pora się zacząć uczyć i pomagać w kuchni;)No, mówią, że za młoda do kuchni, ale ja chcę sama coś zrobić i uczyć się;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę,wszystko jest wpisane powyżej w poście .
      "Ogórki myjemy suszymy i kroimy w grube plastry
      Umieszczamy w słoikach i zalewamy zalewą
      Zakręcamy i wstawiamy do gara z zimną wodą(na dno kładę ściereczkę kuchenną)
      Gotujemy aż woda zacznie bulgotać
      Od tego momentu pasteryzujemy jeszcze 5 min i ani minuty dłużej!TRZEBA PILNOWAĆ!
      Wystawiamy słoiki na blat najlepiej na ręcznik żeby słoiki nie popękały od zimnego
      ustawiamy do góry dnem,ja tak robię choć niektórzy nie, więc róbcie tak jak robicie czyli po
      swojemu:)"

      Usuń
  11. Witaj !
    Mam zamiar zrobić ogórki z Twojego przepisu będą to moje pierwsze przetwory i troszkę panikuje.

    Mam pytanie czy ogórki mogą być pokrojone w ćwiartki lub plastry i czy lepiej jak są obrane czy w skórce ma to jakieś znaczenie ?

    Z góry dzięki za odpowiedz !

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jadłam już takie pokrojone i w ćwiartki i plasterki bez skórki.Też były smaczne ale mniej jędrne .Ja ,jeśli nie jest to sałatka szwedzka to wolę ogórki ze skórką. Możesz oczywiście pokroić w ćwiartki a plastry raczej grube .Jeżeli zrobisz wg przepisu to na pewno wyjdą smaczne.Tylko pamiętaj ,aby kupić zdrowe i jędrne ogóreczki .Nie panikuj,rób to z miłością i spokojem a będą najsmaczniejsze na świecie :)Powodzenia i daj znać .

      Usuń
  12. Dzisiaj mam zamiar robić z miodem,troszkę się boję jak będą smakowały.Z musztardą według tego przepisu już robiłam i są przepyszne.Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z miodem są równie pyszne,mam nadzieję ,że zrobiłaś?

      Usuń
  13. wyciąga się gorące słoiki z garnka do pasteryzacji czy mozna poczekać aż ostygną?

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja wyciągam i studzę pod ściereczką odwrócone nakrętką w dół.

    OdpowiedzUsuń
  15. witam chciałam zapytać czy tą zalewe na ogórki z miodem trzeba zagotować i wlewać ostudzoną do ogórków czy jak? Proszę odpisz jak najszybciej:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja mam wodę z filtra ,ale można użyć przegotowanej zimnej wody .Później i tak słoiki z ogórkami się pasteryzuje Samej zalewy nie gotujemy mieszamy tylko wszystkie składniki .

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam ; ) mam nadzieje ze mi Pani odpowie mimo tego że przepis został dodany już dość dawno. Czy ogórki zalane w słoiku mogą trochę wystawać ponad zalewę? I drugie pytanie. Po jakim czasie mozna już jeść ogórki tak aby zdążyły się już przegryźć. Z góry dziękuję za odpowiedź.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam ,że tak późno ale komentarze anonimowe przeglądam na samym końcu. Ja zazwyczaj układam ścisło ogórki w słoiku i nie pod sam czubek słoika ale i tak czasami jakiś wypływa na powierzchnię i wystają ponad zalewę :)
      Ja nie wytrzymuję i zjadam już po 2 dniach ale znacznie lepiej poczekać ok tygodnia .

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...