poniedziałek, 20 sierpnia 2012

TARTA ...niby nic a pyszna;)

 Upały znowu nas nawiedziły więc nie ma co siedzieć w gorącej kuchni ,więc najlepszym i najszybszym zapychaczem będzie tarta.Do niej sałata z winegretem i mamy pycha lekki obiad czy nawet kolację.Generalnie nie wyobrażam sobie aby w mojej lodówce nie było ciasta francuskiego .Nawet powoli zmierzam ku temu aby samej własnoręcznie takie ciasto zrobić ;)I mam nadzieję ,iż uda mi się wykonać ten plan jeszcze w tym roku .Życzę smacznego i zmykam z dzieciakami na basen:)

PRZEPIS:

duża garść boczku wędzonego parzonego skrojonego w kostkę
1duży por
1 cukinia
1-2 pomidory
1-2 ząbki czosnku
sól,pieprz 
olej ryżowy lub rzepakowy do podsmażenia

1opakowanie ciasta francuskiego


4 jajka
200 ml śmietany(18%)
100g sera żółtego
listki bazylii
troszkę soli  i pieprzu do smaku

Boczek ,por i czosnek podsmażamy 
Cukinię tniemy w plasterki i podsmażamy osobno lub razem z boczkiem Cukinia ma się tylko zeszklić

Jajka wymieszać ze śmietaną ,doprawić solą i pieprzem dodać tarty ser i pocięte listki bazylii

Ciasto złożyłam w kwadrat i uformowałam rękoma koło,rozwałkowałam na podsypanym mąka blacie na wielkość formy do tart
Formę wylepiamy ciastem dociskając boki 

Na ciasto wykładamy farsz,wylewamy masę jajeczną z serem 
na wierzchu układamy plastry pomidora 
Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180stC i pieczemy ok. 35-40 min aż masa się zetnie 
Prawda,że łatwe:)


15 komentarzy:

  1. robilam ostatnio bardzo podobna! :) pysznosci!

    OdpowiedzUsuń
  2. A na mnie krzyczą, że chcę włączyć piekarnik!
    Tez idę na basen, papa:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niby nic? Stanowczo zaprzeczam, przecież to musiało smakować bosko ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. jakie nic? to przecież same pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  5. Szybko i smacznie, podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  6. no nie takie znowu nic, raczej dużo smacznych rzeczy:D

    OdpowiedzUsuń
  7. Prosta i smaczna! Pysznie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Za wspaniałe potrawy, za pyszne zdjęcia, za dobre rady... zapraszam Cię do Versatile Blogger Award;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda pysznie - lubię takie "nic" ;)
    Miło mi Cię poinformować, że zostałaś nominowana przeze mnie do Versatile Blogger Award. Zapraszam do mnie po więcej informacji ;)
    http://nikolodkuchni.blogspot.co.uk/2012/08/the-versatile-blogger-award.html

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszności! Co prawda nie dla Alergika ale pyszności. Przyjmij więc proszę moją nominację do Versatile Blogger Award :)http://mamaalergikagotuje.blogspot.com/2012/08/versatile-blogger-award-i-moje-nominacje.html

    OdpowiedzUsuń
  11. Ostatnio panuje jakaś dziwna moda na blogowe łańcuszki szczęscia, czyli "The Versatile Blogger Award". Tak się fatalnie złożyło, że i ja zostałem w to wciągnięty. A wiesz, łańcuszki szczęścia to nie żarty, jak się taki przerwie to najgorsze plagi egipskie (czy tam inne kryzysy greckie) na człowieka spadną. Więc muszę wytypować 15 blogów do tej dziwnej zabawy. Witaj zatem w gronie szczęśliwców/pechowców (wybierz co lubisz). Szczegóły tutaj: http://www.chleby.info/2012/08/the-versatile-blogger-award-kto-to.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Od jakiegoś czasu regularnie zaglądam na Twojego bloga i bardzo go lubię. Fajnie piszesz i masz bardzo smaczne pomysły, dlatego nominowałam Cię do Versatile Blogger Award :)
    Pozdrawiam,
    Eliza

    OdpowiedzUsuń
  13. Ech te łańcuszki ,niemniej mi bardzo miło ,że tyle ich otrzymałam :) Nie mam wyjścia więc pociagnę dalej za ogniwka co by na mnie żadne szatany nie spadły hahaha wolę w szczęściu żyć do końca moich dni a nawet i dłużej:)

    OdpowiedzUsuń
  14. teraz to tylko czekać na młode pomidorki i dopiero będzie uczta

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny i zapraszam Cię ponownie:)
Będzie mi ogromnie miło jeśli zostawisz swój komentarz,a może kiedyś ktoś z twoich bliskich na niego wpadnie i będzie mu również miło że Cię tu spotkał:)
NA ANONIMY NIE ODPOWIADAM .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...