wtorek, 26 listopada 2013

ŚLIMACZKI Z OLIWKAMI,KAPARAMI I SEREM

 Na szybką przekąskę polecam dziś ślimaczki z ciasta francuskiego .Szybkie i pożywne smakują same albo jako dodatek do zup kremowych lub nawet do czystego barszczyku .Takie ślimaczki ładnie się prezentują więc polecam je również na  imprezy okolicznościowe typu imieniny,urodziny,święta .Ja w zeszłym roku robiłam takie  na Sylwestra tylko z innym nadzieniem jako dodatek do kremowej zupy z marchwi  i  imbiru.

PRZEPIS:
-1-2 opakowania ciasta francuskiego
-300-400 g oliwek w zalewie
-1 mały słoiczek kaparów
-100 g sera żółtego
-400 g serka  śmietankowego kremowego (użyłam "mój ulubiony"z Wielunia)
-1 żółtko
-przyprawa do chleba włoskiego(Kamis)*
sól,pieprz czosnek

*przyprawę do chleba włoskiego kupiłam przez przypadek wpadła mi saszetka z innymi przyprawami i nie żałuję bo jest smaczna zawiera suszone pomidory.Chleba nie upiekłam ale  przydała się świetnie do ślimaków.

-Oliwki odsączamy i kroimy
-Kapary również odsączamy
- ser żółty ścieramy na tartce
-serek śmietankowy mieszamy z 1 żółtkiem
-Mieszamy porządnie i doprawiamy do smaku ale soli nie za dużo bo kapary są słone !

-Na rozłożonym cieście francuskim rozsmarowujemy  masę serową
-obsypujemy serem żółtym i obsypujemy oliwkami i kaparami
Można wszystkie składniki wymieszać z serem śmietankowym i dopiero połowę wyłożyć na ciasto
-Zawijamy w roladę (dłuższym bokiem) -
-po zwinięciu zawinęłam w pergamin od ciasta i włożyłam na 30 min do zamrażalki ,zdecydowanie lepiej się kroi.
-Kroimy w plastry ok2cm układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia
-wstawiamy do nagrzanego do 180 st.C.piekarnika i pieczemy aż do ładnego zrumienienia ok40min
Piekłam z termoobiegiem na 2 poziomach   w 170st.






                                                                       SMACZNEGO :)

7 komentarzy:

  1. świetne ci wyszły:) wyglądają idealnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajniaste na pewno zrobie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Korzystam z ciasta francuskiego gotowego często, niespodziewane zaproszenie
    na grilla do przyjaciół zawsze "obsługuję" ślimaczkami z różnym wsadem,
    zależnie od zasobów w lodówce.
    Ciekawe nadzienie i ładnie sie upiekły

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają pysznie!! Chyba się skuszę :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...