wtorek, 3 lipca 2012

PROSTA SAŁATKA Z SOSEM OLIWNO-MIGDAŁOWO-BAZYLIOWO-MIĘTOWYM

Syn się mnie dziś zapytał czy teraz będziemy jadać tylko sałatki ?Oczywiście jak najbardziej w najbliższym czasie  TAK! Będą dość często w naszym menu bo po pierwsze zdrowe,szybko się robi i syte a ja mam zamiar tylko nie wiem jak długo ?odpocząć od gotowania bardziej lub mniej wymyślnych potraw.W końcu lato,wakacje odpoczynku czas:)
 Zresztą jak już chyba wiecie i oliwa z oliwek tłoczona na zimno i olej rzepakowy to bardzo zdrowe tłuszcze.Wystarczy zresztą spojrzeć na narody zamieszkujące rejony śródziemnomorskie .Mają piękne włosy,cerę i serce zdrowe bijące jak dzwon.Oliwę stosują chyba do wszystkiego ,zresztą ja też używam dużo oliwy z oliwek nie tylko w kuchni ale i w kosmetyce.
Np. do opalania najlepsza jest  oliwa(100g) wymieszana z kilkoma kroplami cytryny i 1-2 kroplami vit E Ochroni skórę podczas opalania
Pijąc ją codziennie na czczo też po pewnym czasie odczujecie zmiany.Skóra  będzie błyszcząca ,włosy nabiorą blasku a i nasza przemiana materii też się unormuje.
Jak widzicie DIETA  oliwna to same superlatywy jeśli chodzi o oliwę z oliwek .Znam pełno różnych sposobów na wykorzystanie oliwy z oliwek dla urody .Moja przyjaciółka ,która mieszka w Anglii jest skarbnicą wiedzy i to wszystkie te mądrości to od niej  ,za co bardzo jej dziękuję. 


PRZEPIS:
miks  sałat (jaki lubicie,ale może być to też jeden rodzaj)
pomidory
4jajka
500g piersi z indyka (ta porcja wystarcza na 4osoby)
ser typu feta(użyłam bałkański)
przyprawa do gyrosa(uwielbiam i jestem uzależniona)
po 4 łyżki oliwy z oliwek Monini Garlic&Chilli  i oleju rzepakowego
SOS:
100g oliwy z oliwek Monini Basil
50g oleju rzepakowego
1 ząbek czosnku
z 10 sztuk migdałów
20 listków bazylii(liczyłam;))
7listków mięty
ok.3/4 łyżki octu balsamicznego
sól do smaku

Mięso kroimy w paseczki lub kostkę i obsypujemy przyprawą do gyrosa
Dodajemy oliwę i olej i wszystko razem mieszamy ,odstawiamy na jakieś 30min.
Po tym czasie rozgrzewamy patelnię z 1 łyżką oleju rzepakowego i smażymy mięso na złoty kolor Pamiętając aby nie przesmażyć bo będzie suche !
Na talerzu rozkładamy sałatę pokrojonego pomidora,jajko 
Układamy porcję mięsa i obsypujemy serem
Polewamy wszystko sosem.

SOS 
Wszystkie składniki (oprócz soli i octu balsamicznego )sosu miksujemy blenderem
Dodajemy po trochu sól i ocet żeby nie przesadzić smakiem
Każdy ma swoje kubki smakowe ja uważam że mało osoliłam a mój mąż że przesoliłam.Jak mnie się wydaje ,że jest za słone to On uważa że jest ok I bądź tu mądra;)
Dlatego radze dosmaczać sos na koniec miksowania:)


2 komentarze:

  1. Uwielbiam takie sałatki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja ostatnio jem w ogóle bez soli, taką mam dietę i kiedy w sobotę zjadłam udko z grilla normalnie przyprawione, to wydawało mi się tak słone, że nie do zjedzenia! To tak, jak ze słodzeniem herbaty. MójCi przestaje to robić i dziwi się, jak mógł pic taki ulepek.
    Sałatka palce lizać!

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...