wtorek, 15 lipca 2014

CIASTO ORKISZOWE KEFIROWE LEKKO CZEKOLADOWE Z JAGODAMI I KRUSZONKĄ


Remont ,mojej kuchni mam wrażenie ,że trwa już wieki.Dziś w przerwie remontu mogłam dostać się do piekarnika i w ramach relaksu upiekłam ciasto na kefirze z mąk orkiszowych typ 2000 i typ 700 .Z jagodami ,nutą cynamonu i wanilii.Zachęcam,jest łatwe i smaczne .

PRZEPIS:
suche:
170 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej(Typ 2000)
160 g mąki orkiszowej jasnej(Typ 700)
       Można użyć zwykłej mąki pszennej bez obawy ,bo ciasto i tak będzie smaczne
3/4 szkl. cukru
1 tabl. mlecznej czekolady (czekoladę ścieramy na tartce o grubych okach)
1 budyń waniliowy
2 nie bardzo płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody oczyszczonej
1/4 łyżeczki soli
1 cukier waniliowy (mały)

mokre:
  1 szkl. kefiru (250 g)
70 g masła
30 g oliwy z oliwek
  3 jajka
Masło rozpuszczamy ,łączymy z oliwą i odstawiamy aby było letnie

kruszonka:
Taką kruszonkę z rozpuszczonym masłem  znalazłam u Grzesia z MniamMniam dostosowałam ją gramaturą do własnych potrzeb dodałam cukier waniliowy i cynamon i jestem ostatnio od niej uzależniona ;) jest znacznie delikatniejsza od tradycyjnej.

100 g masła (rozpuścić)
150 g maki orkiszowej jasnej (można użyć pszennej zwykłej )
100 g. cukru
1 cukier waniliowy (mały)
1/2 łyżeczki cynamonu
Wszystkie składniki mieszamy ręką ,ugniatamy i na przemian rozkruszamy palcami

Jagody dużo ,tak aby zakryły całe ciasto(na pewno 2 szkl)
trochę mąki  ziemniaczanej do obsypania jagód
cukier trzcinowy (można zwykły biały) i cynamon do obsypania jagód
Można oczywiście użyć każdych owoców sezonowych ,a ze śliwkami jest obłędne.

- Szykujemy wszystkie składniki ,które muszą mieć temp. pokojową ,chodzi o jajka i kefir
-Szykujemy 3 miski .W jednej wymieszamy suche w drugiej mokre składniki ,a w 3 zrobimy kruszonkę
-Jagody myjemy ,przebieramy i zostawiamy na sicie aby obeschły
-Piekarnik nastawiamy na 180stC

Wszystkie składniki z suchymi wsypujemy do mokrych mieszając tylko do połączenia produktów
Przekładamy do formy wyłożonej papierem do wypieków ,wyrównujemy
Wykładamy owoce ,które były lekko obsypane mąką jeszcze na sicie
Obsypujemy lekko cukrem i cynamonem
Na wierzch kruszonka i do piekarnika na ok.40-60min.

*Formę używam 25x30cm jest spora ,ale ciasto nie wychodzi bardzo wysokie i zrobiłam to z premedytacją ;p

Opisałam może trochę łopatologicznie ale wiem ,że są takie osoby ,które nie pieką ciast bo uważają ,że nie "udygają" żadnego ciasta.
 Beciu uwielbiam Cię za Twój humor ,udygasz ciasto ,obiecuję tylko trzymaj się przepisu ;)
Serdeczności ślę Wasza Katka :)

9 komentarzy:

  1. Piękne, smakowite ciasto z jagodami. Też chodzi za mną, ale niestety musi poczekać do weekendu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. smakowicie się prezentuje:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kasiu Ty moja kochana ... z Tobą to ja nawet wypasionego torta ,,udygam,, !
    Kofffammmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm Cię ! DZIĘKUJĘ !

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy przepis na ciasto z dodatkiem jagód,które są znakomite;)
    Zapraszam do mnie www.naturalnemetody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Genialne ciasto, następna wspaniała propozycja na lato.
    Ale jak tu żyć,żeby nie tyć, skończył się już mój czas bezkarnego objadania się słodyczami.

    OdpowiedzUsuń
  6. wygląda super ;)
    ---
    http://takeittasty.blogspot.com
    http://facebook.com/takeittasty

    OdpowiedzUsuń
  7. Jagody i czekolada bardzo ciekawe połączenie, inspirujący przepis;)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...