czwartek, 25 stycznia 2018

Udawane risotto z kalafiora

 Kalafior w takiej postaci to dla mnie nowość niemniej pomysłów na jego wykorzystanie troche znam ,Ale  ryżu z jego udziałem jeszcze nie jadłam.
Wykonanie bardzo łatwe i szybkie.  Przepis jest na 2-3 porcje duże ale spokojnie wystarcza na 4 ,więc jak chcemy mniej to trzeba użyć małego kalafiora lub połowę dużego.Resztę składników podaje bez gramatury bo dodajemy tyle ile lubimy i oczywiście składniki możemy zmienić na inne .

PRZEPIS:
1 kalafior (średni )
-kalafiora podzieliłam na części i każdą z osobna zmiksowałam do wielkości ziarenek ryżu lub kaszy
- W szerokim garnku na na oleju kokosowym podsmażyłam w tej kolejnosci:
-Cebulę
-Boczek wędzony i kiełbasę wiejską domową
-Pieczarki (dodałam  na koniec)
Jak wszystkie składniki były już podsmażone to dodałam kalafiora.
Najpierw wszystko trzeba przemieszać i doprawić do smaku pieprzem,rozmarynem,czosnkiem (ale doprawić możesz tak jak lubisz)
Na koniec trzeba wlać trochę bulionu z warzyw lub rosół
Nie za dużo ok 1/3-1/2 szklanki.
Zakryć pokrywką  i gotować aż kalafior będzie miękki tak jak lubisz.
Na koniec zetrzyj parmezanu lub podobnego sera jaki akurat używasz batdzo dobry jest też nasz polski bursztyn.
Przełóż porcję do miseczki posyp szczypiorkiem i serem tak żeby oczy jadły i delektujsię smakiem.
Smacznego
Pozdrawiam Katka
Inspiracje znalazłam Tutaj

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...