sobota, 18 czerwca 2011

Hamburger prosto z grilla .

Dziś na specjalne zamówienie mojego syna hamburgera jedliśmy z grilla.
Mało skomplikowana potrawa ale skoro na zamówienie to trzeba było wywiązać się z  tego obowiązku .
Nie wymyśliłam specjalnie nic nowego ot taki nasz kotlet mielony znany wszystkim.Doprawiłam bulionetką knorra bo od kiedy ją poznałam zostałam jej fanką i uzależniłam się od smaku,a kotlety maja taki smak jaki właśnie zawsze chciałam żeby miały ale ciągle czegoś mi w nich brakowało.Wiem iż są zwolennicy nie doprawiania takim wynalazkam,ale raz wczas jeszcze nikomu nie zaszkodziło.




        PRZEPIS:
  Na 7szt.
  • 500g mięsa mielonego
  • 1 jajko                                                                 
  • 1 cebula ze szczypiorkiem                                     
  • 1 bułka kajzerka
  • ząbek czosnku lub dwa wg.uznania 
  • 2 bulionetki
  • pieprz i ewent sól do smaku
  •  bułki do hamburgerów
  • sałata,pomidor,szczypior i keczup
  •  Bułkę namoczyć,cebulę pokroić w kostkę ,szczypiorek drobno skroić a czosnek wycisnąć przez praskę .Do miski włożyć mięso mielone i resztę składników.Bułkę nie odciskać za mocno z wody wtedy mięso nie będzie twarde.wszystko bardzo dobrze wymieszać ,żeby składniki się dobrze połączyły wtedy kotleciki  są naprawdę smaczne .Pieprz i sól dodaję na końcu żeby nie przedobrzyć.Formować okrągłe i płaskie kotlety.Ręce moczyć w wodzie wtedy mięso nie klei się do ręki.Można smażyć na patelni ale skoro miało być z grilla to ułożyłam je na tackach i podpiekłam po jednej stronie a drugą stronę dopiekłam już na grillu. Bułkę hamburgerową posmarowałam keczupem położyłam sałatę mięso znowu keczup na to szczypior , pomidor  i druga połowa bułki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...