piątek, 17 czerwca 2011

Puszysty omlet dla łakomczuszka:)

Omlet robię na parze.To znaczy wlewam do garnka lub na patelnię wody gorącej tyle żeby nie zakryło naczynia z omletem i wstawiam miseczkę,głęboki talerz lub takie naczynie w które akurat zmieści się cała zawartość .I przykrywam pokrywką.Prawda jakie o proste?wcale nie trzeba mieć naczynia na parę aby przygotować sobie omlet.

Omlet nadaje się dla małych łakomczuszków jaki dla Tadków niejadków którym trzeba przemycać  "nielubki "jak mawia mój synek:)



PRZEPIS:
na 1 omleta

2 jajka
1łyżka mleka lub wody
1łyżeczka oliwy(ja używam oleju ryżowego)
1pomidor średni
2-3łyżki ryżu(ugotowanego)
szynka(wg.uznania)
posiekana świeża bazylia  
ok.1-2 łyżek startego sera zółtego  
sól ,pieprz,czosnek,tymianek do smaku

Jajka,mleko,oliwę rozbełtać widelcem ewent.można użyć miksera.Dodać  ryż i przyprawy.Szynkę pokroić w kostkę lub paseczki,zetrzeć ser i posiekać bazylię.Wszystko dodać do masy jajecznej i dobrze wymieszać.Wlać masę do naczynia takiego jakie nam pasuje i wstawić do garnka lub do głębszej patelni Nalać gorącej wody mniej więcej do połowy naczynia w którym jest masa.Przykryć pokrywką  i parować do momentu aż nie będzie już na środku omleta surowego jajka .Ja czasami zaglądam i widelcem nakłuwam omleta ,żeby szybciej się ściął.
Ale uważajcie żeby się nie poparzyć bo woda się cały czas gotuje
.Smacznego i czekam na jakieś wiadomości czy komuś smakowało?









2 komentarze:

  1. Bardzo mi się spodobał pomysł z robieniem omleta na parze, dziękuję za inspirację. Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. To mnie jest miło ,że mogłam zainspirować :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...