piątek, 3 lutego 2012

ZAPIEKANKA ZIEMNIACZANO-BROKUŁOWA

Jestem wielbicielką wszelkiego rodzaju zapiekanek od makaronowych na ziemniaczanych kończąc.Są tak łatwe i szybkie w przygotowaniu i praktycznie zawsze do wykonania w domu o ile nie brakuje nam jajek i śmietany :)Tym razem na talerze wkroczyła ziemniaczano-brokułowa .Pycha Zjedliśmy ją z wielkim apetytem na wczesną kolację.Wczesną bo niektórzy jadają o 22.00 i nie TYJĄ;)

PRZEPIS:
ja robię zawsze ilości jak dla wojska ale każdy może sobie zmniejszyć wg własnych potrzeb.

ok.1 kg. obranych pokrojonych na plasterki ziemniaków
brokuły świeże (ja użyłam 2 główek)
2 cebule skrojone
boczek wędzony
400g jogurtu naturalnego
3 łyżki czubate śmietany 18%
1/4szkl.mleka
5 jajek całych
1 szt. mozzarelli (można zastąpić innym serem ja miałam akurat taki)
sól,pieprz,czosnek,gałka muszkatołowa 
tymianek

Ziemniaki wrzucam na wrzątek, solę i gotuję nie dłużej niż 5 min
Brokuły  dzielę na różyczki i również zalewam wrzątkiem ,solę daję trochę cukru i gotuję  ok 10 min
Boczek kroję na kawałki i podsmażam razem z cebulą ,obsypuję tymiankiem
Jajka  rozbełtałam dolałam jogurt,śmietanę i mleko ,doprawiłam do smaku
Wymieszałam masę jajeczną z cebulą i boczkiem  starłam ser i  tym zalałam ziemniaki z brokułami
Można w dużej misce wymieszać wszystkie składniki i dopiero wylać do naczynia w którym będziemy zapiekać,i ta wersja mi się bardziej podoba bo wszystkie składniki są dokładnie oblepione masą jajeczną.
Wstawiłam do nagrzanego piekarnika 200stC. i piekło się 40 min.
masa musi być ścięta.


                               tutaj wymieszane wszystkie składniki jeszcze przed pieczeniem


Posted by Picasa

5 komentarzy:

  1. mniam przyłączam się do tego i pojeść smacznie

    OdpowiedzUsuń
  2. Ach, cudna, tak bym sobie zjadła Twoją zapiekankę z sałatką z pomidorów! :) Ech, kiedy wreszcie będzie lato...! ;>

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...