środa, 30 maja 2012

PULPETY Z MIĘTĄ W LEKKO MIĘTOWYM SOSIE LUB KLOPS:)

 
Dziś z braku czasu nic nie napiszę:)Zresztą czasami lepiej nic nie pisać niż pisać o głupotach,a ja dziś myśli zebrać nie mogę na szybko .Przepraszam.

PRZEPIS:
1kg.mięso mielone pół/pół drobiowe i wołowe
jajko
1 cukinia
cebulka ze szczypiorkiem
1 bułka sucha
sól,pieprz,czosnek
majeranek
kilka liści świeżej mięty
 do sosu : 
sól,pieprz ,tymianek,kumin ,czosnek
do smaku trochę vegety
na koniec kilka listków mięty
trochę mąki i śmietana do zagęszczenia


Do mięsa dodać odciśniętą bułkę jajko,przyprawy ,szczypiorek i startą cukinię  .,wyrobić dokładnie i uformować małe pulpeciki.
Obsmażyć na patelni przełożyć do większego garnka i zalać gorąca wodą tak żeby całość było przykryta.
Jak się woda zagotuje dodajemy przyprawy i gotujemy na wolnym ogniu jakieś 30-40min
Pod koniec gotowania dodajemy świeżej mięty i zgęszczamy sos 

 
A tu z reszty mięsa zrobiłam duszonego klopsa:)
Obsmażyłam mięso ze wszystkich stron 
zostawiłam na patelni,podlałam woda i zamknęłam pokrywką.
Dusiłam na małym ogniu przez ok 50min
czas zależy od wielkości
 
Posted by Picasa

14 komentarzy:

  1. ta cukinia też do środka?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak do środka starta na tartce ,ja ścieram na takiej co w paseczki tnie.Już dopisałam ,dziękuję .No i się potwierdziło że na szybko to można jedną rzecz zrobić albo i też nie,)Bezmyślny dziś dzień mam...

      Usuń
  2. Uwielbiam miętę, więc to danie na pewno przypadłoby mi do gustu.
    Czasem każdy tak ma że zebrać myśli się nie da;-)) Miłego dnia bez myśli;-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję ,chyba rzeczywiście bez myśli dziś jestem ;)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Oj tak choć mąż kręci nosem bo mięta to dla niego najlepiej w herbatce:)

      Usuń
  4. Zdecydowanie pulpeciki, nie wiedzieć czemu klops nawet z tego samego mięsa mnie smakuje inaczej.
    Piękne i pyszne są Twoje pulpeciki.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz ,że masz rację? Ja też czuję zawsze jakbym jadła inną potrawę po mimo że przyprawione jednakowo.

      Usuń
  5. zrobiłam z samej świnki i synek pozarł!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. ajj klopsiki to chyba najlepsze co może być;) dość szybkie, pasuje każdy sos, a te Twoje z miętą- cudo!

    OdpowiedzUsuń
  7. Kasiu, pulpety urocze, ale ja zakochałam się w klopsie (bo ma śliczną skórkę, a jak wystygnie to i na chlebek można)! Muszę wypróbować. Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepraszam za pytanie, ale ja początkująca jestem :).... ile mniej więcej powinno być mięsa?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Początkująca ale spostrzegawcza:) jednak ten 30 maja był dla mnie wyjątkowo ciężki.Ja zrobiłam z 1 kg. ale mam dużą rodzinę bo aż 7osób:) Nie wiem ile u ciebie ludu ale myślę że 500g mięsa wystarczy.Jak za dużo ci wyjdzie pulpetów to z reszty możesz sobie zrobić klopsika:)

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...