czwartek, 17 maja 2012

SCHAB W SZARLOTCE Z BIAŁYM WINEM

 
To jest bardzo szybki i smaczny obiad,o ile lubicie połączenie mięs i owoców.
I oczywiście nie chodzi tu o szarlotkę jako ciasto ;)
Ja jeżeli mam już schab to zazwyczaj go piekę lub robię właśnie takie medaliony w sosiku nie żebym nie lubiła kotletów schabowych ,po prostu nie cierpię stać i smażyć ,natomiast chętnie zjem jak moja mama czy siostra podadzą mi taki kawałek soczysty pod nos:)
To danie robię w dwóch wariantach smakowych .Albo w sosie własnym dobrze doprawionym albo właśnie z dodatkiem soku jabłkowego.Sok do tego przepisu najlepiej nadaje się naturalny nieklarowany .Kupuję w takich dużych kartonach z kranikiem ,są to soki naturalne bez cukru


PRZEPIS:
kotlety schabowe bez kości  10szt(mam dużą rodzinę:))
2 duże cebule
2-3 szklanki soku z jabłek
ok.100ml. białego wina
sól,pieprz
1 łyżeczka rozmarynu
1/2 łyżeczki tymianku
ze 2 ząbki czosnku lub do smaku suszony
mąka do obtoczenia mięsa

Mięsko kroimy w plastry obtaczamy w mące wymieszanej z solą i smażymy na złoto z obu stron
Cebulę podsmażamy wykładamy na mięso i zalewamy winem jak chwilę odparuje dodajemy sok z jabłek
Dodajemy zioła i przyprawy delikatnie mieszamy i chwilę gotujemy bez pokrywki
Zmniejszamy ogień  na minimum  i zostawiamy na jakieś 10-15min pod przykryciem
Podałam z kluseczkami ale ryż równie dobrze się wkomponuje smakowo 

Posted by Picasa

5 komentarzy:

  1. Oj jadłam ze śliwkami, z morelami ale z jabłkiem się jeszcze nie zdarzyło, a musi być bardzo smaczne;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo zainteresował mnie ten sposób przygotowania schabu. Niebawem wypróbuję. Podpowiedz gdzie kupujesz taki sok jabłkowy, bo ja chyba nigdy na taki nie trafiłam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki sok można kupić w sklepie Piotr i Paweł lub zamówić przez internet.

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...