sobota, 16 czerwca 2012

POLĘDWICZKI DROBIOWE PIECZONE W CHRUPIĄCEJ PANIERCE

Dziś mecz więc na przegryzkę proponuję kawałki polędwiczek drobiowych w pysznej panierce z sosem lekko czosnkowym:)

PRZEPIS;
polędwiczki drobiowe

MARYNATA;
na 1/2kg mięska

100g oleju rzepakowego
2 łyżki miodu
2 łyżeczki octu winnego
 1-2 ząbki czosnku(wyciskam przez praskę)
sól,pieprz,do smaku ,(dodajemy już na sam koniec,sól musi być wyczuwalna bo inaczej mięso będzie za mało słone)
dla wielbicieli vegety można jej  użyć polepsza smak
Dodałam przypraw do kurczaka ok 1 łyżeczki
1łyżeczka tymianku suszonego
2 łyżki gęstej śmietany(18%)
Wszystkie składniki mieszałam w dużej misce ,włożyłam mięso i dokładnie wymieszałam w marynacie
Zamknęłam miskę szczelnie folią i wstawiłam do lodówki
Może stać 3 godziny a może stać nawet cała noc

PANIERKA:
płatki kukurydziane ok4-5 garści
maka pszenna pełnoziarnista 2-3 garści(można użyć każdej maki)
1 łyżeczka soli
1/2 łyżeczki suszonego czosnku

Płatki rozdrobniłam ,można ręką ,można we woreczku grubym i potraktować wałkiem Zrobiłam dość drobno,jadłam grubsze i zdecydowanie pasuje mi drobniejszy płatek
 Wymieszałam dokładnie  w misce 

Polędwiczki trzeba przed panierowaniem jeszcze raz dokładnie wymieszać w misce aby każda przed wyjęciem była oblepiona marynatą,można dodać ew trochę śmietany czy jogurtu
Każdą polędwiczkę z osobna obtaczamy w panierce i układamy na blasze wyłożonej papierem
Wstawiamy do nagrzanego do 190stC piekarnika i pieczemy z funcją góra/dół lub z funkcją grilla  
mniej więcej 30-40 min

SOS:
Sos bardzo prosty,uwielbiam go i stosuję bardzo często nawet do zwykłej kapusty pekińskiej jako sos sałatkowy.
Śmietana 18%
Majonez
troszkę soli
1-2 ząbki wyciśniętego czosnku
Śmietanę i majonez  mieszam zazwyczaj w proporcji 3 łyżki śmietany -1 łyżka majonezu  
i dostosowuję w ten sposób potrzebną ilość sosu
Jeżeli chcę bardziej wyrazisty smak dodaję więcej majonezu.


4 komentarze:

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...