środa, 12 września 2012

ZAPIEKANKA ZIEMNIACZANA Z KURKAMI I MIĘSEM MIELONYM



 Ostatnio mam mętlik w głowie więc chyba będzie lepiej jak nie będę się rozpisywała co by głupot nie nie wypisywać,więc podam grzecznie przepis na zapiekankę z kurkami która bardzo wszystkim smakowała .

PRZEPIS:oczywiście u mnie na 6osób więc u niektórych do zmodyfikowania:)

1kg ziemniaków
500g kurek
500g mięsa mielonego
2cebule
2-3 pomidory na wierzch
ser żółty starty

400ml.śmietany
3 łyżki majonezu
2 łyżeczki musztardy
1 jajko

Kurki trzeba oczyścić wypłukać osuszyć na sicie a potem podsmażyć do momentu waż woda odparuje
Wtedy dodajemy kilka kropel oleju i wrzucamy pociętą cebulę ,solimy,pieprzymy i posypujemy troszkę ziołami prowansalskimi i czosnkiem
Smażymy ,aż cebulka zmięknie 
Zioła prowansalskie bardzo dobrze się komponują z cebulą i kurkami ale można użyć również innych ziół do smaku.Osobiście preferuję też tymianek

Ziemniaki kroję w plastry ok.0,5cm lub cieniej jak tnę w robocie kuchennym .Zalewam wrzątkiem solę i od wrzenia jakieś 10 min Mają być obgotowane nie ugotowane .Możecie też użyć  już ugotowane ziemniaki które zostały się z obiadu dzień wcześniej Wystarczy je tylko pokroić w plastry
Podsmażam drugą cebulę i dodaję mielone .Obsmażam na patelni aż mięso zmieni kolor, doprawiam trochę solą,pieprzem ,czosnkiem i ziołami (użyłam prowansalskich)

Naczynie do zapiekania posmarowałam masłem
Wyłożyłam 1/2 ziemniaków na to mięso mielone,grzyby ,druga warstwa ziemniaków
Zalewamy śmietaną wymieszaną z resztą składników
Posypujemy serem żółtym a na wierzchu układamy pokrojone  pomidorki  
Pieczemy do momentu aż ser się rozpuści i przyrumieni (ok35-40 min) w temp 180stC 





3 komentarze:

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...