niedziela, 7 października 2012

DYNIA MIKSOWANA -WEKOWANA:)

Nadrabiam zaległości:)Jakieś 2 tyg temu zrobiłam przecier z dyni . Z braku czasu oczywiście bo dynia miała być wykorzystana do innych celów ale żeby mi sama z kuchni nie wyszła postanowiłam ją zawekować .Efekt końcowy super i smakowy i wizualny bo dynia ma piękny kolor.Taką dynię z powodzeniem można podawać maluszkowi prosto ze słoiczka albo ugotować zupkę.Ja piekłam już ciasto i robiłam zupę .Mam zamiar jeszcze zrobić tych słonecznych słoików na zimowe dni:)

PRZEPIS:
Dynia obrana i pokrojona na kawałki
duży garnek 
troszkę wody
sól do smaku ale ja nie dodawałam
słoiki do wekowania

Dynie do gara,podlewamy trochę wodą i gotujemy do miękkości pod przykryciem na małym gazie od czasu do czasu mieszałam
Nie czekałam aż się zrobi papa bo jak dynia już zmiękła i się zaczęła rozlatywać to ją najzwyczajniej zmiksowałam  ręcznym mikserem
Zostawiłam ją aż sobie ostygła i zapakowałam w słoiki
Słoiki wstawiłam do gara z zimną wodą tak aby 3/4 sloika było w wodzie
Jak woda w garnku zaczęła wrzeć zmniejszyłam ciepło pod garem i pasteryzowałam pod przykryciem 20 min.
Na dno gara trzeba wyłożyć np. ściereczkę kuchenną ,żeby nam słoiki nie popękały.


2 komentarze:

  1. ooo, proszę. ja nigdy dyni nie wekowałam...

    OdpowiedzUsuń
  2. Wekowałam na razie pieczoną, a gotowana mroziłam. Może czas na taką jak Twoja:)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...