czwartek, 12 września 2013

KRUCHE ZE ŚLIWKAMI,BRZOSKWINIĄ I JABŁKIEM Z NUTĄ RÓŻANO-IMBIROWĄ

 Pyszna tarta ! Wczoraj ją zobaczyłam na blogu Spiżarni  to mało sobie języka nie odgryzłam i nie mogłam się oprzeć pokusie aby jej nie upiec ;p U mnie raczej w wersji jako kruche z owocami  bo upiekłam w tortownicy..Przepis na ciasto do tarty podam w oryginale a obok na różowo będą moje zmiany.Owoce można użyć takie jakie akurat mamy pod ręką ,ja użyłam brzoskwinię ,jabłka i śliwki .Dodałam wody różanej i imbiru co spowodowało niesamowitą eksplozję smaku .Polecam jest pyszna i zdrowa bo z dodatkiem mąki orkiszowej.

PRZEPIS  
OWOCE:
śliwki (ok20-30szt)
1 duża twarda brzoskwinia
2 średnie jabłka
2 łyżki wody różanej
1 pełna łyżeczka  sproszkowanego imbiru
1-2 łyżki miodu (można zastąpić cukrem jeżeli wolicie bardziej na słodko)
2 czubate łyżeczki mąki ziemniaczanej

Wszystkie owoce pokroiłam  na kawałki (śliwki na 4 części ,brzoskwinię i jabłka w kostkę)
Dodałam wody różanej, imbir ,miód i odstawiłam na czas przygotowania i schłodzenia ciasta.
Mąkę dodałam` przed wyłożeniem owoców na  podpieczony spód

CIASTO do tarty  pochodzi z bloga "Spiżarnia "

125 g mąki pszennej, zwykłej (użyłam tortowej)
125 g mąki pszennej, razowej (użyłam orkiszowej pełnoziarnistej)
30 g cukru, drobnego
150 g schłodzonego masła, pokrojonego w niedużą kostkę
1 jajko 
dodałam 1 płaską łyżkę śmietany

Mąkę przesiać do miski, wmieszać cukier i dodać zimne masło.
Wetrzeć masło w mąkę, aż do powstania dużych okruchów.
Dodać jajko, szybko zagnieść ciasto, zlepić w kulę, owinąć folią spożywczą i schować do lodówki na minimum 30 minut. 
Po tym czasie ciasto podzielić na dwie równe części, jedną część rozwałkować, wyłożyć formę do tarty, nakłuć widelcem, przykryć kawałkiem papieru do pieczenia i obciążyć kulkami ceramicznymi.(obciążyłam fasolką "jaś")

Ciasto wyrobiłam mikserem co trwało może 4 minuty ,uformowałam wałek i podzieliłam na 2  zawinęłam w folię i rozpłaszczyłam na okrągły placek ,co później ułatwi nam wałkowanie 
Włożyłam ciasto na 30 min do zamrażalnika
Moja forma do tart jest dość duża ,więc użyłam tortownicy (24cm)
Ciasta na górę nie wałkowałam tylko starłam na tartce.

Na upieczony spód  wyłożyłam owoce i starłam na wierzch drugą część ciasta
Piekłam ok 35 min w 180stC


                                             Podałam z gęstą  śmietaną 18% z łakomstwa ;)



8 komentarzy:

  1. najlepszy pomysł na ciasta o tej porze roku, ja też się skusiłam na śliwki ostatnio:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiem tak... Wielkie omnomnom! Palce lizać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ile trzeba piec pierwszą część ciasta?

    OdpowiedzUsuń
  4. Katka, to musi być wyśmienite! Mąka kartoflana fajnie ujarzmia sok z owoców i czyni nadzienie delikatniejsze.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...