czwartek, 24 kwietnia 2014

KASZOTTO JAGLANE ...z cukinią i selerem naciowym

 Tyle się naczytałam o kaszy jaglanej dobrego,że w końcu uległam i kupiłam.Kasza smaczna ,trochę specyficzna ale w połączeniu z innymi smakami pycha.Udało mi się nawet przekonać dzieci przy pierwszym podejściu a Jaś stwierdził ,że to ryż.I niech tak na razie zostanie skoro w ogóle ją zjadł.
Zrobiłam ją dziś na szybko w formie trochę jak risotto czyli po polsku kaszotto .

PRZEPIS:
1 kubek kaszy
2 kubki wody
ze 2 szczypty soli
1 łyżeczka masła
Kaszę  trzeba porządnie wypłukać ze 3 -4 razy i odsączyć na sicie
Przekładamy ja do garnka i zalewamy 2 szkl. zimnej wody , gotujemy  nie mieszamy kaszy!
Jak woda zacznie wrzeć trzeba zmniejszyć ciepło pod garnkiem na minimum
Solimy i dajemy teraz masło przykrywamy pokrywką i czekamy,aż kasza wchłonie cała wodę,wtedy wyłączamy dopływ ciepła i jeżeli macie gary z zeptera to nie robicie nic bo te gary trzymaj ciepło wiec za jakieś 5-10 min kasza jest gotowa.
A jeżeli macie zwykłe gary to przykryjcie grubym ręcznikiem i pod kołdrę tak jak to nasze babcie robiły z każdą kaszą.

2 szkl ugotowanej kaszy
1 por
1 cebula dymka
1 cukinia
kilka łodyg selera naciowego(3 wystarczą)
olej
1-2 ząbki czosnku
sól,pieprz,,zioła prowansalskie,

Por i cebulę skroić,posolić  i podsmażyć na na 2-3 łyżkach oleju rzepakowego
Jak się zeszkli dodać cukinię skrojoną w plastry i skrojony seler naciowy  i przeciśnięty 1-2 ząbki czosnku.Obsypać ziołami prowansalskimi ok 1 płaskiej  łyżeczki ,podsmażać aż warzywa będą szkliste lekko chrupiące.
Dodajemy teraz kaszę i troszkę wody ,mieszamy do połączenia składników i gotowe.


 
Podałam ze sznyclem indyczym grillowanym na patelni , pomidorami ze szczypiorkiem i octem balsamicznym gęstym

Sznycle są zazwyczaj cienkie ,ale trzeba je rozbić na grubość jak piersi z kurczaka na tzw. schabowe.
Sznycle rozbite natarłam olejem ryżowym,lekko posoliłam i natarłam pieprzem ziołowym.
Smażyłam na grillowej patelni
PYCHA!

Kasza jaglana jest bardzo zdrowa:
- nie zakwasza organizmu bo jako jedyna kasza działa zasadowo na nasz organizm
-jest rozgrzewająca
-regeneruje naszą styraną śledzionę i inne podroby ;)
i jakby wszystkie dzieci i dorośli  ją jedli  przynajmniej 2 razy w tygodniu to miały by zdrowsze brzuszki,zniknęły by alergie i problemy gastryczne ,
Dzięki kaszy jaglanej będziemy mieli ładniejszą cerę,włosy,paznokcie ,skończą się problemy z zaparciami i będziemy szczuplejsi :)

6 komentarzy:

  1. Kupiłam tą kasze ale do obiadu jakoś nam nie smakowała i zrobiłam krem jaglany :) Na śniadanie cały zjedzony ze smakiem . ; p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ważne w jakiej postaci ,ważne jest to ,że się ją je ;) Krem jaglany brzmi smacznie :)

      Usuń
  2. Doskonała alternatywa do ziemniaków (jak długo można je jeść ?). Lubię łączyć kasze z warzywami, stanowią czasem u mnie główne danie nawet bez mięsa, samo zdrowie. A Jaś niech je jagły jako ryż, Jan będzie wiedział i tak co kiedyś jadł...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ,Jaś ma swoje nazwy co do jedzenia ale najważniejsze ,że je bo wszędzie się słyszy ,ze dzieci a nawet dorośli ciężko podchodzą do kaszy jaglanej :)

      Usuń
  3. Ciekawy pomysł, dla dzieci fajna alternatywa, a jaka zdrowa :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam dzisiaj i fajny pomysł na obiad. Bardzo mi smakował. Dziękuje ;)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...