poniedziałek, 28 kwietnia 2014

DROŻDŻOWE ŚLIMAKI Z CYNAMONEM ...podebrane od Weroniki :)

Jak zobaczyłam to  ciasto u Weroniki ,która wpadła do mnie na blog(kocham internet ,tylu fajnych ludzi ,rzeczy i przepisów można odkryć)i zaprosiła do siebie za co jej dziękuję ,bo przecież w tej sieci ciężko by się było odnaleźć tym bardziej ,że ja ostatnio mało internetowa jestem.I jak wpadłam to i przepadłam bo nie dość ,że drożdżowe to jeszcze z cynamonem.O.M.G.pomyslałam i poleciałam do kuchni.Weronika u siebie pisze skąd czerpała inspirację i ja tam zajrzałam.Następnym razem zrobię wg tamtego przepisu bo ja lubie wiedziec też jak smakuje sam oryginał;) A do Weroniki zajrzyjcie ,to młody blog ale zapowiada się bardzo smakowicie ;p
Z lenistwa zawinęłam ślimaki bo przy okręcaniu ciasta trzeba mieć cierpliwości troszku,więc nastepnym razem spróbuję .

PRZEPIS od Weroniki

 50 g. drożdży         ( ja użyłam 40g)
 400 gram mąki ( musiałam sypnąć więcej,ok.90g bo ciasto mi się kleiło, a makę użyłam tortową ,więc może dlatego)
szczypta soli 
100 gram masła
3 łyżki cukru
2 jajka 
150 mililitrów mleka 

Nadzienie cynamonowe:
5 łyżek cynamonu 
10 łyżek cukru      
80 gram masła 

2 łyżki cynamonu i 5 łyżek cukru wystarczy bo z podanej ilości połowa mi sie została choć obficie obsypałam .Dodatkowo dosdałam 1 cukier waniliowy

-Masło roztapiamy.
-Mleko podgrzewamy do letniego.
-Jajka należy rozbełtać.
-Do miski wsypujemy mąkę.
-Wkruszamy drożdż,ja rozcieram je w dłoni z odrobiną mąki i cukier.
-Wlewamy mleko,jajka,sól.
-Wyrabiamy mikserem ,jak sie wszystko ładnie połaczy wlewamy masło.
-Wyrabiamy dalej ok 10min .
-Jeżeli ciasto nadal jest bardzo klejące dosypcie mąki.
-Ciasto powinno być miękkie ,ewentualnie delikatnie lepikie ale nie tak aby nam na rękach zostawało.
-Teraz robimy kulę i wkładamy do miski ,przykrywamy folią i ręcznikiem ,aż do wyrośnięcia (ok1-1,5godziny może rosnąć.
-Jak urośnie,przekładamy ciasto na blat posypany lekko maką i wałkujemy na prostokąt grubości 1 cm a wielkośc jego będzie prawie taka jak blacha z piekarnika.
-Smarujemy całe ciasto miękkim masłem i obsypujemy mieszanką cynamonu z cukrem
-Kroimy paski ciasta na szerokość ok. 2 cm i zwijamy w ślimaczki lub tak jak u Weroniki zawijamy ciasto na około.
-Układałam ślimaki w formie wyłożonej papierem 
-Obsypałam wszystkie jeszcze pozostałą mieszanką
Piekłam w 180 stC. ok.40 min.

Weroniki jest metoda z wyrosnietym zaczynem 


                                     Jeden ślimak się nie zmieścił ,więc upchnęłam go w gliniaka
                                                        O i tak śmiesznie sobie wyrósł
                                                          Miłego poniedziałku kochani
                                                               Wasza Katka matka :)

2 komentarze:

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...