sobota, 2 lipca 2011

Bułeczki z ciasta sodowego






 Najszybsze bułki jakie kiedykolwiek upiekłam.
Zrobiłam je z podstawowego przepisu na   Irlandzki chleb sodowy
który znalazłam u Rachel Allen.Troszku doprawiłam ciasto przyprawami ,bo oryginalne  mi nie odpowiada smakowo ze względu na smak właśnie sody .
Najlepiej smakują w dniu wypieku.Są idealne do sałat z sosem winegret ,uwielbiam maczać w nim bułeczkę mniam...
                        SKŁADNIKI:
450g.maki pszennej
400.ml.maślanki
     1 łyżeczka soli
     1płaska łyżeczka sodki
 po 1/4 łyżeczki czosnku (suszony) zioła prowansalskie,oregano  
pomidory suszone w oleju 

W misce wymieszać mąkę,sól,sodkę i przyprawy.
Zrobić wgłębienie w mące i wlać maślankę,lekko wymieszać
Dodać pokrojone suszone pomidory i dokładnie wymieszać aż do połączenia się składników
Wyłożyć ciasto na blat oprószony solidnie mąką i lekko wyrobić ,ciasto jest trochę klejące ale nie wyrabiamy mocno jak tradycyjnych bułek 
Albo rozciągamy ciasto i dzielimy a kawałki albo odrywamy pokawałku i formujemy bułki 
lekko rozpłaszczyłam i nacięłam co widać na zdjęciu
Najlepiej smakują w dniu wypieku.Są idealne do sałat z sosem winegret ,uwielbiam maczać w nim bułeczkę.


Piec w 180 st.C ok.20-30 min
pod spodem jak się popuka muszą wydawać głuchy odgłos wtedy są upieczone sprawdzam też patyczkiem




Po upieczeniu wyglądają tak






3 komentarze:

  1. Pysznie wyglądają!

    (P.S. Drobny chochlik w tytule :-) )

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam przepisy Rachel Allen. z suszonymi pomidorami to już w ogóle muszą być pyszne

    OdpowiedzUsuń
  3. Arven,ten chochlik to mój synek bardzo lubi mi pomagać w pisaniu:)

    Kaś ja też ją uwielbiam,a suszone pomidory rzeczywiście super się komponują z tymi bułeczkami

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...