sobota, 9 lipca 2011

Sernik z lemon curd na pysznym skarmelizowanym spodzie

Chodził za mną ostatni tydzień sernik.Oczywiście już zaplanowałam ,że będzie z dodatkiem lemon curd i czekoladą która zrównoważy smak .Upiekłam rano, bo dziś córka wraca z wakacji ,więc coś słodkiego się należy po długiej rozłące z mamusią:) i tatusiem też:))i rodzeństwem :)))a nawet piesek jak by bardziej aktywny.Dodam ten sernik do akcji  Sernikowo . Może komuś zasmakuje,tak jak nam .Następnym razem zrobię bez budyniu ,żeby był bardziej kremowy.

SKŁADNIKI:

1kg.sera na sernik
3/4 szkl. cukru
3jajka całe
2 żółtka
1 budyń (mały)
2 łyżki czubate lemon curd
1 łyżeczka ekstraktu wanilii(można zastąpić cukrem waniliowym)

 
 Spód

100g masła
1/2 szklanki cukru brązowego(może być też biały cukier)
1,5 szklanki mąki pszennej
1/2 szklanki zmielonych orzechów

Polewa
4 łyżki śmietany 18%
100g czekolady mlecznej lub czarnej
1 czubata łyżka cukru muscowado
wszystkie składniki władamy do rondelka i podgrzewamy do rozpuszczenia na małym ogniu bo inaczej śmietana może się zważyć.(robimy to ok. 10 min.przed polaniem senika)

Nagrzewamy piekarnik do 180st.C
Rozpuszczamy masło
Karmelizujemy cukier na patelni,tylko uwaga żeby nie przypalić!
Mielimy orzechy (ja robię to w malakserze)
Łączymy wszystkie składniki i wsypujemy mąkę 
Tortownicę od spodu owinęłam alu folą
wykładamy na blaszkę wyłożoną papierem   i pieczemy ok.15-20min w 180st.C


W tym czasie robimy masę.
jajka miksujemy z cukrem,ale nie za długo
dodajemy budyń,lemon curd i wanilię i wszystko mieszamy mikserem i dodajemy ser,chwilę jeszcze miksujemy .
Wyciągamy spód i wylewamy na niego masę.
Blachę na którą wstawimy tortownicę wykładamy folią alu i wlewamy wodę.
wstawiamy do piekarnika i pieczemy w 180st.C .
Po 50 min sprawdzamy patyczkiem.Patyczek będzie troszkę oblepiony jak by serkiem
Ja piekłam 55min i po tym czasie polałam polewą i trzymałam jeszcze w piekarniku ok.10min.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...