niedziela, 3 lipca 2011

Pizza z ciasta sodowego.



Czy są na świecie dzieci ,które nie lubią pizzy?Ja nie znam,zresztą dorosłych też nie.
Ta pizza wyszła mi z potrzeby nakarmienia głodnego dziecka i ojca i tak już na stałe została w naszym menu. Z tego ciasta robiłam bułki sodowe więc pomyślałam czemu nie pizza?Szybka bo w niecałą godzinę jest już na stole.Tyle co wyrobić ciasto i upiec .Składniki na pizze dajemy jakie mamy i jakie chcemy wszystko zależy od naszej wyobraźni kulinarnej i smakowej.


             SKŁADNIKI:                                                                      
              gruby spód                                                                                 

450g.maki pszennej                                                 

400.ml.maślanki                                                         
     1 łyżeczka soli                                 
     1płaska łyżeczka sodki
 po 1/2 łyżeczki płaskiej  czosnku (suszony) zioła prowansalskie,oregano
pomidory suszone w oleju 
Tymianek

W misce wymieszać mąkę,sól,sodkę i przyprawy.
Zrobić wgłębienie w mące i wlać maślankę,lekko wymieszać
Dodać pokrojone suszone pomidory i dokładnie wymieszać aż do połączenia się składników
Wyłożyć ciasto na blat oprószony solidnie mąką i lekko wyrobić w razie potrzeby dodać trochę mąki ciasto na pizzę nie powinno się bardzo kleić choć i tak troszkę będzie się kleiło.
 Na blachę wykładam papier do pieczenia
Najpierw robię kulę i układam na papierze 
rękę można posmarować oliwą wtedy ciasto nie będzie się kleić do ręki
I rozkładam,rozciągam na całej szerokości blachy
Ciasto smaruję oliwą z zalewy po pomidorach suszonych(,można użyć zwykłą oliwę)i posypuję trochę tymiankiem .
rozsypuję ser,układam pomidory,wędlinę i co tylko sobie zamarzą moje głodomory:)
Piekę 180st.C ok.30min

Z tego ciasta można zrobić 2 mniejsze rozciągnąć je na tyle ile się da  rozciągnąć, no oczywiście żeby nie było w nim dziur.Wyjdzie nam wtedy cieńsze ciasto,bo przecież nie każdy lubi na grubym spodzie.


                                                                 







   

7 komentarzy:

  1. Ciekawa jestem smaku tej pizzy:) muszę spróbować!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. andzia-35 witaj , mnie smakuje bardzo boja taka pizzo-chlebowa jestem:) jak dotąd wszystkim w okolicy smakuje ,a najbardziej dzieciakom:)Czekam na twoją opinię .Pozdrawiam cię cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. pizzy nie jadłam chyba z rok. narobiłaś mi ochoty! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. to najwyższa pora ,żeby zjeść:)robi się szybko nie masz wymówki.

    OdpowiedzUsuń
  5. na sodzie? warto spróbować, bo jak tak dalej będę szaleć z drożdżami to się jakiejś niestrawności nabawię :)

    OdpowiedzUsuń
  6. zdecydowalismy sie dzis zrobic pizze na sodzie wygloda apetycznie...odezwe sie pozniej jak posmakuje swojej:)

    OdpowiedzUsuń
  7. tu koperek...
    pizza na sodzie jest pyszna:)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...