poniedziałek, 25 lipca 2011

Schab pieczony z karmelizowaną gruszką na sosie roquefort...czyli wspólne gotowanie:)

Posted by Picasa
Na pomysł że zrobię właśnie na niedzielny obiad schab z gruszką wpadłam plotkując na durszlaku z dziewczynami.I tak  od słowa do słowa  z Kasią z Gotuję bo lubię umówiłyśmy się na wspólne gotowanie, i każda z nas zrobiła wariacje na ten temat   .Ja zdrobiłam z serem pleśniowym ,a Kasia ?już nie mogę się doczekać ,bo jak się okazało nie wszyscy w jej domu tolerują ser pleśniowy:))
Wszystkim nam bardzo smakowało ,a mój 2latek zajadał się bardzo :)I nie powiem publicznie co moja mama powiedziała ha ha ha ale była zachwycona .. 
Dziękuję  Tasty Blog za inspirację.

Składniki

1kg schabu
sól,pieprz,czosnek
4 krótkie gałązki rozmarynu
olej rzepakowy lub ryżowy do smażenia
 gruszki --1 gruszka na 2 osoby
miód+troszkę masła lub oleju
Na sos

200ml.śmietanki(30%)
1op.sera roquefort(100g)
szczypta gałki muszkatołowej 



-Schab umyłam,osuszyłam,obwiązałam nicią i natarłam solą pieprzem i czosnkiem.
-Obsmażyłam ze wszystkich stron przełożyłam na pergamin i obłożyłam mięso od spodu i od góry gałązkami rozmarynu.
-Zawinęłam szczelnie i ułożyłam w brytfance do której dolałam trochę wody i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 200stC. i piekłam 40 min.
-Po 40min. wyjęłam mięso z piekarnika i zostawiłam na 10 min.bez rozwijania .
-Należy pilnować czasu pieczenia bo inaczej mięso będzie za suche,te 40min. to jest opcja dla 1kg.schabu.
-Te 10 min. jest na przygotowanie sosu i gruszek.
sos:
Do śmietanki dałam szczyptę gałki , i chwilę gotowałam ,żeby trochę odparowała, dodałam ser.doprowadziłam do wrzenia,ser się rozpuścił i odstawiłam.
-ser jest bardzo aromatyczny więc proponuję dodać najpierw połowę i sprawdzić czy nam pasuje ja zrobiłam z całości ,ewent można zawsze dolać śmietanki i jeszcze raz zagotować.
 gruszki:
  Obrane gruszki przekroiłam na pół 
na patelni rozpuściłam ok2 łyżek miodu i łyżeczkę masła 
położyłam gruszki i chwilkę karmelizowałam a  następnie przykryłam pokrywką i podlałam troszkę wody.
Na tym etapie wyłączyć dopływ ciepła bo inaczej się przypalą,najlepiej odstawić patelnię na bok jeżeli gotujemy na płycie elektrycznej .

Mięso pokroić w plastry grubsze ,cieńsze jak kto woli 
Na talerz wylać trochę sosu i ułożyć mięsko na nim gruszkę i delikatnie polać sosem 
Podałam do tego gnocchi ziemniaczane, było pyszne:)




9 komentarzy:

  1. mmmmm pycha, chyba tez sie skusze na wariację :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo apetyczny ten Wasz schabik, dziewczyny:) Widziałam oba przepisy i oba mi się bardzo podobają:) Może następnym razem i ja się przyłączę, ale w jakimś pieczeniu:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. takie danie bardzo mi odpowiada:) a ten sosik... pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aleksandra skuś się :)
    Asiek cieszy mnie fakt że ci się podobają schabiki:) zapraszam ja chętnie upiekę z Tobą jakieś pyszne ciacho:)
    AGA cieszę się ,że ci trafiłam w gusta kulinarne:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz i ja nabrałam ochoty na ten schab:)

    OdpowiedzUsuń
  6. No, no... widzę, że i Ciebie zainspirowałam :-)
    Bardzo mnie to cieszy :-)
    Pozdrawiam gorąco :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. wiosenka27 i bardzo dobrze bo jest pyszny:)
    Tastefully A jak mnie cieszy:) inspiracji nigdy dosyć bardzo dziękuję:)

    OdpowiedzUsuń
  8. karmelizowana gruszka wygląda bosko

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...