sobota, 16 lipca 2011

WIŚNIOWY CURD

Posted by Picasa
Tak to jest jak się człowiek nie weźmie za poważne prace, tylko za babskie plotki o gotowaniu.
I tak od słowa do słowa padł pomysł na curd .Mój wiśniowy a Trzcinowisko obiecała malinowy.
Nawet muszę zajrzeć do niej czy aby się nie wykręciła, a mnie wkręciła przy okazji do siedzenia i mieszania w garach:))) 

Składniki:
sok z wiśni +sok z 1 cytryny razem 400ml.
200g cukru
8dużych jaj
1p.masła

Miskę postawić na garnku z wodą 
Do miski włożyć masło wsypać cukier i wlać połowę soku.
Rozpuścić wszystkie składniki
Jajka rozmieszać najlepiej mikserem 
Wlać resztę soku i jajka cały czas mieszając aż do zgęstnienia masy
w razie jak by się porobiły grudki od jajka to trzeba masę przetrzeć przez sito.
Przełożyć do słoiczków (mnie wyszły 2) jak ostygną wstawić do lodówki
może stać ok miesiąca:)






Przepis zapisuję  do akcji :
W wiśniowym sadzie

7 komentarzy:

  1. nie wykręciła,się nie wykręciła...tylko sprzęt nawala:0 a ja od razu zrobiłam z nim tartę i pokażę w "dwupaku":)
    ale twój jest piekny...mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzcinowisko ja czekam i język mam do ziemi już nie mogę się doczekać tarty,jestem bardzo ciekawa i smaku i wyglądu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Szczerze mówiąc - mnie się podoba dużo bardziej niż cytrynowy ;>

    OdpowiedzUsuń
  4. mania179 ale cytrynowy jest smaczniejszy:)

    judik1119 wolę cytrynowy ,ale ten też jest smaczny:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Hej! W tym roku załapałam się na sezon wiśniowy i skorzystałam z Twojego przepisu (trochę sobie uprościłam przygotowanie) :]
    Do tej pory robiłam curd z całych owoców, ale taki na soku jest gładszy i będzie mi bardzo przydatny do zaplanowanych deserów, tak więc dziękuję! :D
    Pozdrawiam! N.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...