piątek, 9 września 2011

EKSPRESOWE AGLIO OLIO

U nas jak we włoskiej rodzinie.Głośno i  makaronowo  , przynajmniej raz  jak nie dwa w tygodniu musi być pasta :)
 Dziś  penne w pomidorach ,ale mój mąż w ostatniej chwili stwierdził, że on to by zjadł ale spaghetti aglio olio... Nie miałam już czasu żeby gotować spaghetti ale wedle życzenia na stół wjechało zamówienie tyle że z makaronu penne rigate.Nie miałam parmezanu ale  i tak było smaczne
Aglio olio jest chyba najszybszym  makaronem jaki kiedykolwiek robiłam . Polecam wszystkim nawet tym nie bardzo lubiącym stać przy kuchni ,jest to danie hiper ,super,ekspresowe a zarazem bardzo smaczne.

 PRZEPIS:
NA 1 PORCJĘ

 

Makaron najlepiej spaghetti choć i z każdym będzie smakowało
1-2 ząbki czosnku
Oliwa z oliwek tyle żeby zakryła tylko dno patelni (ja dałam olej ryżowy było delikatniejsze)
sól ,pieprz
parmezan (ja nie miałam)
natka pietruszki
------------
Makaron gotujemy al dente 
olej rozgrzewamy  dodajemy czosnek drobniutko pokrojony ale ja tym razem wycisnęłam przez praskę
chwile smażymy ale czosnek nie może ściemnieć ,solimy pieprzymy 
wrzucamy pocięta pietruszkę mieszamy i dodajemy makaron chwilkę mieszamy i przekładamy na talerz
Obsypujemy jeszcze pietruszką i parmezanem.


Jeżeli chcemy zrobić więcej niż jedna porcję proponuję zrobić to w głębokim rondlu lub po prostu w szerokim garnku







Posted by Picasa

2 komentarze:

  1. Ekspresowo, pysznie, zdrowo - jestem na tak! :)


    Pozdrawiam,
    yummymorning.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja AGLIO OLIO lubię z Tagliatelle ale jak nie mam to też robię jaki jest pod ręką. A sposób na zastąpienie parmezanu opisuję u siebie na blogu. Zapraszam
    Pozdr.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...