środa, 19 października 2011

POWIDŁA ŚLIWKOWE...dobrze przyprawione

Powidła śliwkowe należą do moich najbardziej ulubionych.Uwielbiam też wszystkie przyprawy korzenne więc i ich nie brakuje w moich powidłach.Lubię ten smak mocny aromatyczny taki świąteczny .Gotowanie powideł to taki czas kiedy przypomina mi się moje dzieciństwo,kiedy stałam pod drzewem a tata nim trząsł żeby śliwki z samej góry spadały.Później robiłyśmy to z moją siostrą ale Ona zawsze na to drzewo właziła a ja się bałam żeby z niego nie spadła.Ale śliwki z naszego ogrodu to były takie ,że już takich dużych i słodkich węgierek to nigdzie się nie kupi chyba że u kogoś rosną w ogrodzie bo na rynku zdobyć takie to marzenie:)
P.S.
Nakrętki posmarowałam spirytusem  podpaliłam i szybko zakręciłam  ,trzeba uważać bo się szybko nagrzewają i można się poparzyć.Polecam rękawice kuchenne ,bardzo dobrze się sprawdzają

PRZEPIS:

śliwki
cukier
cynamon
biały pieprz
imbir w proszku
przyprawa do piernika

PRZEPIS:


Do garnka z grubym dnem należy wlać ze 3-4łyżki wody
Wrzucić wypestkowane śliwki 
od czasu do czasu delikatnie przemieszać 
Gotować na małym ogniu żeby nie bulgotało i się nie przypaliło ok. 3 godzin aż ze śliwek powstanie masa
Odstawiamy i na drugi dzień powtarzamy gotowanie ale już tylko ok 1 godziny 
Znów odstawiamy i na następny dzień podgrzewamy, wsypujemy cukier i gotujemy na małym gazie ok 30min aż cukier się rozpuści.Dodajemy wszystkie przyprawy według własnego smaku  i gotujemy jeszcze przez ok 40min .
Przekładamy gorące do wyparzonych słoiczków typu twist ,zakręcamy i odwracamy do góry dnem do zupełnego wystudzenia.
Po wystudzeniu i odwróceniu słoiczków środek nakrętki powinien zrobić klik(choć są takie nakrętki że nie robią klik:))
Posted by Picasa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...