wtorek, 6 grudnia 2011

JAŚ PIERNICZEK...czyli pierwsze rodzinne pierniczenie:)

Miałam mały dramat z dodawaniem zdjęć ale już wszystko ok. i spieszę się donieść ,że pierniczkowanie rozpoczęte co widać na załączonym zdjęciu:))Przepis na pierniczki podprowadziłam od PAULI  za co jej bardzo dziękuję .Pierniki robiłam pierwszy raz w życiu możecie sobie to wyobrazić? bo ja po ich zrobieniu zastanawiam się dlaczego tego wcześnie  nie zrobiłam ? Ale cóż w moim rodzinnym domu nie było tradycji pieczenia pierniczków bo moja mama jedynie co umie upiec to cisto ZEBRA :) I żeby nie dopuścić do tego ,aby moje dzieci w przyszłości powiedziały ,iż nie pierniczyły z mamusią to wprowadziłam zmiany w historii rodzinnej i od dziś pierniczenie będzie naszą ulubioną zabawą:))Największą radość oczywiście miał najmłodszy mężczyzna w naszej rodzinie.
 
 PRZEPIS NA PIERNICZKI:
Od Just My Delicious.


2 szkl mąki 
6 łyżek miodu  
3/4  szkl cukru 
1 łyżeczka sody oczyszczonej 
2 łyżeczki przyprawy do piernika 
2 łyżki masła 
1 jajko
 
Do przesianej mąki wlej rozpuszczony gorący miód i łyżką wyrób ciasto. Dodaj cukier, sodę, przyprawy, masło i jajko. Teraz całość wyrób dłonią na gładkie i miękkie ciasto. Tak przygotowane ciasto od razu jest gotowe do wykrawania z niego kształtów i pieczenia na blasze wyłożonej papierem do pieczenia! 
*Od siebie dodałam do przepisu kakao,kawę rozpuszczalną ,cynamon,-wszystko po dużej łyżeczce i szczyptę imbiru oraz białego pieprzu a masło zastąpiłam olejem kokosowym.
Jutro będę piekła domek i zrobię go z przepisu Pauli bez moich dodatków aby móc poznać smak oryginału.Oczywiście jak mi się uda pięknie skleić i przyozdobić to nie omieszkam się pochwalić:)









Posted by Picasa

8 komentarzy:

  1. uwielbiam Twoje foremki, na przyszły rok koniecznie kupię renifera! i mikołaja i sanie! :) a co tam!

    całusy dla najmłodszego piękącego pierniczki malucha:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudny maluszek!! Pierniczki też! Pozdrawiam Cię sedecznie!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z takim pomocnikiem to wielka przyjemność!

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie pierniczyć to Ty potrafisz ;) Pyszne były, ale się skończyły... Muszę się wziąć do świątecznej roboty. Wielkie dzięki za przepis :)

    sąsiadka

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo pozytywne i niezwykle smaczne zmiany wprowadziłaś Kasiu do tradycji rodzinnych! I jak widać ku radość całego Ula! ;) Buziaki! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. PEES a penie jak mieć to cały zestaw:)) a za całusy pięknie dziękujemy:)

    ASIU dziękuję za wszystkie serdeczności:)

    ANGIE O WIELKA i później wielkie sprzątanie:)

    SĄSIADKA co do pierniczenia to mnie przebijasz hihihihi czekam teraz na twoje:))

    SHY a bierz ile chcesz :)

    KASIU oj bardzo pozytywne.A najmniejszy bąk najbardziej się ucieszył:)

    OdpowiedzUsuń
  7. smacznie wyglądają zawsze takie na Boże Narodzenie ludzie pieką pierniki ,ciastka

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...