piątek, 23 marca 2012

TARTA POROWO-CUKINIOWA

 
 Uwielbiam tarty,zresztą co ja nie uwielbiam ? Chyba wszystko ,no jedynie czego nie tknę to czernina blee .Wiem ,że są fani tej czarnej polewki ale ja nigdy się nie przemogłam i raczej już tego nie zrobię .Choć jak lubię mawiać "Nigdy nie mów nigdy" Ale wolałabym nie stanąć przed wyborem czy mam lub muszę ją zjeść.
Jeżeli ktoś nie lubi pora może zastąpić go cebulą .Ja zamieniłam cebulę na por i dodałam jeszcze cukinię. Przepis  na beszamel z książki francuskiej ,bardzo starej, którą kiedyś dostałam w prezencie.Ciasto powinnam była zrobić sama ,ale z lenistwa pomogłam sobie mrożonym francuskim ,które również należy do moich ulubionych ciast i praktycznie zawsze mam w lodówce.


PRZEPIS:
1 op. ciasta francuskiego
250-300g pora
1 duża cukinia
100g. boczku wędzonego
20g masła
tymianek,czosnek,sól, pieprz


SOS BESZAMELOWY:
30g masła
30g. mąki
1/4L zimnego mleka
sól,pieprz,gałka muszkatołowa do smaku


Ciasto francuskie złożyłam w mały kwadrat wałkowałam żeby uzyskać mnij lub bardziej okrągłe ,aby pasowało do okrągłej formy do tart.


Skrojonego pora zrumieniłam na maśle i dusiłam jakieś 10 min pod przykryciem
Dałam skrojoną w paski cukinię ,wymieszałam razem z porem i dusiłam jakieś 5min.
Boczek pokroiłam w kostkę i obsmażyłam na osobnej patelni.
 SOS BESZAMELOWY:
roztopiłam masło wmieszałam mąkę (drewniana łyżka jest najlepsza ) na puszystą masę i jednym haustem wlałam zimne mleko ,cały czas mieszając zagotowałam aż masa zgęstniała
dodałam przyprawy i wymieszałam z warzywami

Ciasto wykładamy do natłuszczonej formy do tart lub tortownicy ,przelewamy całą masę i na wierzchu obsypujemy boczkiem.(lekko przemieszałam widelcem)
piec w 200stC przez 40-50min.















Posted by Picasa

5 komentarzy:

  1. Niezwykle apetyczna tarta. Wspaniała po prostu :)
    Wiosennie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda jak wypasiona pizza wegetariańska;) A tego ciasto francuskiego nie widać;) Pysznie! Uwielbiam wszystko gdzie jest cukinia!

    p.s. też nie tknę czerniny i jeszcze kilku innych... wynalazków;)

    OdpowiedzUsuń
  3. nabrałam na nią ochoty :) smacznie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  4. ależ kolorowa, słoneczna!
    idealna na taką pogodę, jaką mamy dziś za oknem. pełnia wiosny!

    OdpowiedzUsuń
  5. fajna tarta na powitanie wiosny ;]

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...