środa, 27 lutego 2013

ZABAJONE Z KIJAFĄ...taka mała profanacja;)

 Zabajone(zabaglione) to zapewne jak większość się orientuje to włoski deser na bazie żółtek i wina marsala, Niestety nie jest niskokaloryczny  ale raz wczas można się nim po delektować.Oczywiście nie trzeba mieć wina marsala ,żeby zjeść ten deser.Ja tym razem zrobiłam z kijafą ale można dodać wódki orzechowej,amaretto albo szampana i podać z kulką lodów waniliowych.Deser jest dość słodki i nie każdy za nim przepada ,ale z dodatkiem szampana jest chyba najmniej słodki i dzięki bąbelkom jest lekki .U mnie w domu  jest produkcja żółtek dzięki synowi który to jest obecnie na diecie sportowej tzw białkowej,więc masowo przerabiam je na kluski desery a ostatnio poczyniłam nawet majonez, który notabene nigdy w życiu mi nie wyszedł.
 PRZEPIS:
z 5 żółtek wychodzą 2 duże lub 3 mniejsze porcje

5 żółtek
5 łyżek cukru (raczej czubate)
100 g Kijafy
garnek z wodą,miska ,mikser ,trzepaczka

Żółtka ubijamy na puch, aż do białości jakieś 10-15 min.
Miskę ustawiamy na garnku z wrzątkiem i trzepaczką ubijamy jakieś 1-2 min,po czym wlewamy alkohol
Cały czas ubijamy ,kręcimy ,mieszamy aż masa zacznie gęstnieć .Mnie to zajęło jakieś 7min
Miskę z zabajone wstawiłam do zlewu z zimną wodą i lekko schłodziłam.
Jeżeli deser ma być z szampanem to na 6 żółtek wlewamy 200 g tego trunku i w tym wypadku nie musimy studzić bo podajemy go z lodami co daje bardzo fajny efekt smakowo-doznaniowy;)
                                                                  SMACZNEGO



1 komentarz:

  1. same pyszności super wygląda dziękuję za przepis pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...