piątek, 24 maja 2013

Suflet marchwiowo rozmarynowy.

Zanosiłam się już od jakiegoś czasu zrobić suflet .Uwielbiam je i nie boję się ich wcale robić .Przy sufletach trzeba trzymać się przepisu bo każdy przepis ma odpowiednie proporcje .Podstawową rolę odgrywa też dobrze przygotowany sos beszamelowy który jest podstawą każdego sufletu na ostro.
Ten suflet przygotowałam  specjalnie na konkurs w którym biorę udział i mam nadzieję ,że będziecie mnie wspierać .Tutaj namiary   na KONKURS
                                                                    
                                                                         PRZEPIS:

Składniki dla 3-4 osób(w zależności od wielkości foremek)
250 g. obranej i pokrojonej marchewki
1 łyżeczka rozmarynu
1/4 łyżeczki tymianku
2 cebulki dymki bez szczypiorku)
1 łyżeczka oleju do smażenia
sól i wrzątek
1 jajko

Składniki na sos beszamel:
15 g. masła
20 g. mąki 
125 g. zimnego mleka
szczypta soli,cukru,pieprzu i gałki muszkatołowej

1.Cebulkę skroić i podsmażyć razem z tymiankiem
2. Marchew, rozmaryn zalać osolonym wrzątkiem
3. Dodać odsmażoną cebulkę i gotować ok.30 min do miękkości
SOS:
1.W rondelku rozpuścić masło
2. Wsypać mąkę i wymieszać energicznie na jednolitą masę
3. Jednym haustem wlać zimne mleko+ przyprawy i gotować, aż zgęstnieje cały czas mieszając.
4. Marchew przecedzić i przetrzeć przez sito
5.Połączyć sos i marchew ,wymieszać i dodać żółtko,ewent. doprawić do smaku 
6.Białko ubić na sztywno dodać 1/4 łyżeczki cukru i dalej ubijać na bardzo sztywną pianę.
7.Do masy delikatnie wmieszać ubite biało
8. Foremki posmarować masłem na 3/4 wysokości i uzupełnić masą
9.Piec 10 min w 165stC a następne 25 min w 180stC.
10. Podajemy od razu po upieczeniu

Moje rady.
Pianę łączymy z masą delikatnie unosząc a nie mieszając np. drewnianą łyżką
Piekarnik zawsze nagrzewamy wcześniej a w czasie pieczenia nigdy nie zmniejszamy temperatury!
Masę nakładamy do formy lekko powyżej 3/4 wysokości 
Dobrze wypieczony suflet ma mniejsze tendencje do opadania.
Sos beszamel przygotować w czasie kiedy gotują się marchewki
                                                                     
                                                          SMACZNEGO






10 komentarzy:

  1. ciekawy :)
    oczywiście ,że wspieram ,tylko wskaż gdzie kliknąć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w poście wyświetla się na różowo "KONKURS" Co prawda poprawiałam teraz bo wczoraj mi działało a dziś nie ale już jest ok:)

      Usuń
  2. Dzisiaj za mną "chodziła" marchew, wertowałam swoje i innych przepisy, w końcu najadłam się pierogów z soczewicą. Szkoda... bo pewnie bym się skusiła na suflet, lekki jak piórko i tak smacznie sfotografowany! Gratuluję

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja uwielbiam suflety i polecam bo jest pycha i wcale nie taki trudny jak mawiają:)

      Usuń
  3. wygląda smacznie, przepis zapisuję, muszę wypróbować go an moich łasuchach:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Suflety to już wyższa szkoła jazdy, dzięki za głos, masz też ode mnie za wyrafinowany przepis i piękne zdjęcie :) Zastanawiam się czy nie umieścić info o konkursie na blogu może dołączy więcej blogerek.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochana głosik oddany, życzę wygranej i gratuluje świetnych pomysłów kulinarnych :)
    Buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale ciekawy przepis :o Nie widziałam takie sufletu jeszcze nigdy ! Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale pyszności:) wygląda wyśmienicie:) tylko skosztować:) mniam mniam:)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...