środa, 18 czerwca 2014

Placki ziemniaczane z młodych ziemniaków ze szczypiorkiem

 Placki ziemniaczane ze szczypiorkiem z młodych ziemniaków.Nigdy nie robiłam z młodych bo wszyscy w koło mówili ,że ziemniaki wodnite i nie wyjdą dobre.Otóż wyszły i do tego bardzo smaczne.Osobiście od lat nie używam tartki do tarcia ziemniaków na placki bo zazwyczaj moje palce obdarte były do krwi ostatniej ,choć wiem jak dużo jest osób .które uważają ,iż tradycyjna metoda tarkowania jest najlepsza i placki są lepsze.Ja tak nie uważam i rozdrabniam w malakserze a dziś użyłam maszynki do mielenia ,która ma  różne przystawki do tarcia warzyw..Użyłam takiej jak na zdjęciu poniżej.Ziemniaki nie oddały wiele wody tak jak przy ścieraniu tradycyjnym.Do zagęszczenia użyłam mąki jasnej orkiszowej ,żeby było zdrowiej i ta mąką również dobrze sobie poradziła.

PRZEPIS:

1 kg. ziemniaków startych metodą jaką chcecie(ziemniaki tym razem użyłam młode)
2 jajka
2 szt. cebuli dymki razem ze szczypiorkiem
5 czubatych łyżek mąki orkiszowej jasnej lub zwykłej pszennej
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia(nie chcecie nie musicie dodawać)
sól, papryka ostra,czosnek do smaku
olej rzepakowy do smażenia
Ziemniaki starte na chwilę odstawiamy,podejdą trochę wodą ,którą wylewamy
Wszystkie składniki wymieszać w misce ,cebulkę ze szczypiorkiem oczywiście trzeba skroić
Doprawić do smaku i smażyć małe placuszki na rozgrzanym ale nie mocno tłuszczu
Ja rozgrzewam patelnię z olejem na najwyższym poziomie(9) i zmniejszam na (6) Wolniejsze smażenie daje smaczniejszy efekt końcowy i nie spalone placki.
Z kg ziemniaków nakarmicie z 5 osób :)

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam placki ziemniaczane ostatnio robiłam z młodych ziemniaków i wyszły bardzo dobre.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uciekam od Ciebie- ja na diecie a tu takie placki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cokolwiek by nie powiedzieć, placki ziemniaczane uważam za nasz narodowy specjał.
    Z nowych czy starych ,mączystych czy spoistych ziemniaków zawsze są pyszne.
    I choć to proste danie, to i tak trzeba coś wiedzieć na temat ich zrobienia.

    OdpowiedzUsuń
  4. I proszę, też zawsze uważałam, że z młodych to nie. Ale ...dziś placki z młodych :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha !!! Mniód !!!

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...