poniedziałek, 20 czerwca 2011

Ślimaczki z ciasta francuskiego z ziemniakami.







Ślimaczki to jedne z moich ulubionych szybkich dań  bo jest wykonane na cieście francuskim a które po prostu uwielbiam.I niema znaczenia czy będzie na słodko czy słono ważne jest ,że to będzie ciasto francuskie.Wykorzystałam do nich ziemniaki z sałatki której o dziwo zrobiłam chyba za dużo :)




       PRZEPIS:
 mnie wyszło 15szt

      1 ciasto francuskie
 300g ziemniaki ugotowane (przepis letnia sałatka z ziemniakami)
     1-2 pomidory
     1op. sera mozzarella
     czubata łyżka serka kremowego(dodałam "mój ulubiony")
  szczypior
czosnek do smaku ewent.jeszcze sól i pieprz


Ziemniaki pokroić w drobną kostkę.
Pomidora też pokroić drobno i przełożyć na sitko aby odsączyć go trochę  z soku.
Pokroić w kosteczkę mozzarellę .
wszystko połączyć i dodać serek i ewent jeszcze doprawić .Delikatnie wymieszać aby się wszystko ładnie połączyło.
Ciasto rozłożyć ale nie usuwać papieru bo będzie łatwiej zwijać ciasto.


Ja piekłam ok 25min. w 190 st. z funkcją  termoobiegu
 

    Farsz rozłożyć na całym cieście zostawiając trochę miejsca na bokach ,aby lepiej się zlepiło ciasto
                         

                                                           Boki ciasta zawinęłam troszkę

                                   Przy pomocy papieru zwijamy roladę
Tutaj rolada zwinięta  i kroimy ją ukośnie


                              
                                     Układamy na blaszce wyłożonej papierem i do piekarnika
                              
                                 A tak smakowicie wygląda po upieczeniu:)
                              


1 komentarz:

  1. Fajny pomysł :-)
    Sycące aczkolwiek delikatne :-)
    Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...